miljöträning och apoteket..

Heej:)!

Idag är det fredag, jag och Rickard skall ner till vårat sommarhus i Åsa och bygga staket så vi kan ha voffsingarna lösa i trädgården,jätteskönt för Shiva är sååå full av energi så jag tycker nästan synd om henne om hon måste vara inne hela tiden thihi..

Igår var det miljöträning för mig,Shiva och Rickard med hedeforsen, Shiva var jätteduktig och var såå lugn och fin när vi trippade runt i staden med en massa andra schäffrar, fatta vad folk är lite reserverade mot stora schäffrar, tycker det är lite synd eftersom dem är så JÄKLA härliga hundar om man väl lär känna dem.

Jag fick lära mig att Shiva måste få vara hund och inte bara gå strikt vid min sida, hon måste få lukta,undersöka och titta på saker. För nästa gång vi är där så vet hon redan vad det är och då känner hon inget behov av att gå där och lukta igen,smart va?

Jag träffade Shivas syster Åxanna där, hon var jättefin och dem gick jättebra ihop Shiva och"Skrållan", Åxanna är bara kennelnamnet,Shiva heter egentligen Åfelia.

Igår var jag också på apoteket och det var jäääättejobbigt, jag skall ju ut och resa och därför ville jag beställa extra mycket diabeteshjälpmedel, apotekaren skrev ut en lååååånglista på allt jag hade på apoteket och bad mig kryssa i vad jag behövde, svetten från pannan börjar rinna för jag känner inte igen alla namn och vet inte riktigt vad det är,listan var sååå lång och likaså kön bakom mig, apotekaren ler och säger att jag skall ta god tid på mig. Jag lyckas gå igenom alla sidor,ärligt talat så vet jag inte riktigt allt vad jag beställt. Varför kan det inte bara veta "pump nål" det var tvunget att heta något annat som jag absolut inte accesoerar till pumpnålar. Nej fy fasiken vad krångligt det var och dem tre sidorna jag fick stå och fylla i gjorde det inte direkt bättre..Någon annan som varit med om denna känslan när ni varit inne och beställt varor på apoteket??

Kram på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0