Läkarbesök

Hej!

Det dröjer ett tag mellan inläggen nu men tiden räcker helt enkelt inte till alla gånger så då får jag allt prioritera. Men nu är det dags för ventlilation med er..

Idag var jag hos diabetesläkaren som nyligen börjat tjänstgöra i Kungsbacka där jag går. I kassan där man skulle anmäla sig så lämnade jag fram stämpelkortet där jag samlar alla besöksbetalningar och när man väl kommer upp i 1100 kronor så hade man rätt till gratis sjukbesök, ja man kan ju också uppleva det lite sorgligt att jag kommit upp i en så stor summa men samtidigt är jag oerhört tacksam att jag får vård, ett fullt frikort kändes dock lite.

Jag var nervös och rädd inför läkarbesöket. Är tyvärr alltid det man vet inte vad för "typ" utav läkare man skall stöta på och vad hon/han har för förhållningssätt och tankar kring diabetes. Kommer jag skämmas över blodsockerkurvan eller kommer jag få några tips som hjälper mig till bättre och stabilare värden?

Det var en UNDERBAR läkare med båda fötterna på jorden som verkligen hade proffesionell, mordern syn på diabetes och förståelsen var enorm. Under besöket fick jag chans att fråga olika saker och han kände mig på pulsen lite hur jag upplever olika diabetessituationer, han utvecklade mig verkligen inom diabetes. Han förstod verkligen att det inte är en lätt uppgift att leva med diabetes. Jag var jättenöjd helt enkelt.

Under besöket kontrollerades mina fötter, blodvärden och blodsockerkurvan. Vi pratade också om vikten att tänka på kost och motion.

Tyvärr kommer inte läkaren jobba kvar eftersom han skulle gå i pension och bara stöttade upp tills det kommer en ny läkare, jag uppmanade honom att öppna egen klinik då hade jag anmält mig på stört.


//Linda

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad skönt! Kan tänka att det är frustrerande ifall man inte har en fast läkare!



Jag går på en diabetesmottagning så jag har nästan haft samma läkare hela tiden!

2012-03-07 @ 20:52:03
URL: http://diabetes-johanna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0