I <3 Diabetes

Hej!

Har ni sett att diabetesmannen har tagit fram lite coola diabeteströjor och har en egen webshop där man kan beställa dom: http://diabetesmannen.spreadshirt.se/ 

Jag skall beställa tröjan med detta trycket, jag tycker den har ett fint dolt budskap, Jag behöver bli ett med min diabetes för att lyckas bäst med den, jag behöver hela samspelet och det tycker jag denna tröja visar på ett neutralt och bra sätt. Jag skall beställa den och ha på mig den när jag springer vårruset i maj, diabetes måste synas och höras, jag måste vara en del i att sprida diabetes. Egentligen har jag inte tid att tycka det är pinsamt att ta fram blodsockermätaren bland folk,ge mig insulin på bussen eller gråta över att folk för över okunskap på mig och diabetes. Det tar för mycket tid, jag måste ge mig och och sprida kunskap om diabetes,jag måste vara den som frågar om personen som stirrar på min blodsockertagning har några frågor så den inte behöver stirra nästa gång, peppa/coacha andra diabetiker, påverka politiker, göra insamlingsgalor och jobba med diabetesprojekt. Ingen tid får gå till sspillo, ibland önskar jag att jag var flera personer så jag både kunde vara i skåne och prata om diabeteshundar, i göteborg för att informera skolpersonal om diabetes och i Stockholm för att påverka politiker till vettiga diabetesbeslut. Men vem vet? Någon kanske vill hjälpa mig? Drömmen är att starta ett diabetesreltaterat företag..

Vad är din dröm när det gäller diabetes? 

Hur skulle eran diabeteströja se ut om just du fick bestämma?

//Linda 


Kommentarer
Postat av: Insulinbella

Var in och kollade och den tykna tröjan med Back off var absolut bäst!

Den 1 <3 diabetes skulle jag aldrig klara av att bära då jag inte förstår hur man kan älska en sjukdom som diabetes? (eller vilken annan sjukdom som helst..) Tycker det skulle kännas väldigt märkligt att gå runt med den eller se någon annan med den tröjan.

Men alla är vi olika ;)

2012-03-21 @ 20:19:22
URL: http://insulinbella.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0