Diabetes frågehörna

Jag är medlem i en grupp på facebook som heter "Diabetes frågehörna" , det är en trevlig diabetesgrupp där man verkligen får chansen att ställa frågor och få svar från personer som "been there done that", jag slängde ut en spännande fråga precis om vi kan hjälpas åt att hitta peppande och bra ord om diabetes för att se hur stort komentarsfältet efteråt blir.

Jag förstår att det är jobbigt att tänka positivt och bra om sin diabetes och jag skall absolut vara ärlig och säga att det är lika svårt för mig, jag fäller grymt mycket tårar över denna förbannade sjukdom som drabbat mig, när jag var yngre försökte folk trycka in en mening i huvudet på mig "Diabetes är ingen sjukdom det är en livsstil", Jag har fortfarande inte köpt den meningen, det är sjukt jobbigt att leva med sjukdomen och jag måste få gråta,skrika och vara förbannad över att jag fått denna sjukdom och ja tro fan det har blivit en livsstil, men sjukdom kan jag inte undvika eller springa ifrån hur jäklans snabbt jag än springer, den kommer alltid i kapp...

Men jag måste också få vara glad,skratta och se ljusglimtarna i sjukdomen, mitt svar blev:

Vänskap, genom alla diabetesläger,aktiviteter och träffar som varit pga min diabetes har jag fått otroligt mycket vännner, har till och med varit i Dubai på diabeteskonferens och träffat hur mycket diabetiker som helst från hela världen.

Vad skulle ditt svar bli?

// Linda ---<--<-@


"
Kan vi inte hjälpas åt att hitta peppande och bra ord om diabetes? Vore kul att se hur stort komentarsfältet blir, så om man nu måste hitta på positivt om diabetes, vad skulle du säga? Säg gärna en förklaring efteråt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0