Hej

Redovisat om nätmobbning i skolan idag, fattar inte hur folk kan vara så elaka mot varandra. I min värld finns det socialakoder att efterfölja så att attityden mot varandra blir shysst och trevlig. Finns ju något vettigt som lyder, Att tala är silver att tiga är guld. Det borde fler ta del av. Har du en speciell socialkod som du tycker är extra viktig?

Imorse var det känning, 2.9 visade blodsockermätaren när klockan stod på 06:10. Shiva skulle få sin promenad, Eric skulle bege sig till skolan och jag skulle till min skola. Men men det var bara att andas och ta en sak i taget. Jag fick i mig lite socker och blodsockret började samarbeta igen, sen va det vila. Måste vila efter en sådan känning och sen blev det dags för Shivas promenad. Det var inte tanken men ja det går ju faktiskt ett pendeltåg per 15:e minut tillskolan så jag fick ta ett senare än beräknat och ta det i min takt..

Igår bokade vi en resa till Turkiet, skall bli såååå mysigt :) Längtar redan..Hänga på stranden, kommer bli nice :) Jag behöver ordna ett diabetesintyg innan semestern drar igång. På min mottagning kostar det pengar att få ett intyg, det tycker jag är orättvist, då blir det en extra kostnad att få åka utomlands bara för att jag har diabetes, som om det inte redan är massa extra ändå att tänka på. Behöver ju bara ett intyg att jag har diabetes. Hade ju kunnat stå för pappret själv om det nu va så att det var papperskostnaden som var dyr liksom :). Vad tycker ni? Borde ett intyg för att resa med diabetes kosta pengar?

//Linda

Kommentarer
Postat av: appelpaj

men vad konstigt att det kostar pengar. jag har bara bett dem skicka hem ett intyg. och sedan har jag kopierat det. ifrågasätt tycker jag!

2012-06-11 @ 14:16:53
URL: http://appelpaj.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0