Ledig dag :)

Har haft en dag i ledighetens tecken, bara gjort saker som är bra för mig. Inga måsten och inga krav.Har varit helt underbart. Och vet ni? Jag har haft ett blodsocker på under tio hela dagen. Hallelulija! Har det liksom hänt innan? Kanske är det de jag behöver? Lugn och ro..Så änsålänge finns det hopp om ett sänkt HbA1c. Men ja, det är låååångt jobb för att nå ett bra hba1c med tanke på gårdagens resultat på mottagningen.

Har i alla fall fått väldigt mycket inspiration på trixs jag kan lära Shiva, idag har vi tränat på "Pang" som resulterar i att Shiva skall ligga ner på sidan blixtstilla. Hon var duktig.

Och så fick hon prova på aktiveringsspelet jag köpte på hundmässan, "dog box" heter den :).

Nästa moment skall bli "Buga", fått lite tips från min vänn Hanna som också har en servicehund hur man kan lära hunden det, se så duktig Lovika är!

Det är bra för en hund att den får lära sig olika saker o därav får lite "hjärngympa", det är nästan ibland vettigare än 18000 långpromenader som man släpar med sig sin hund på ;).

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0