Förklaring...

Förstod att det va lite oklart och frågor kring att jag sa att mitt blodsocker sänks av motion, det gör det faktiskt. Men därav menar jag ju INTE att jag inte behöver insulin för att hålla mitt blodsocker.Blodsockret blir mer stabilt av mina promenader och jag kan reglera det bra med dom. Men självklart behöver vi insulin (Lantus t.ex.). Det behöver alla människor och inte bara diabetikerna. En människa utan diabetes har en konstant insulinfrisättning och produktion och det är ju den vi kompenserar med vårt insulin. Men kroppen förbränner mer glukos av motion och därmed blir mitt socker bättre av motion. Det är det enda jag menar!

Några frågor? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0