fan fan fan

Japp när man talar om diabetes har man all rätt att svära för den jäkla sjukdomen ställer till det ibland. Det resulterade i många blodsockertagningar natten till idag och ett besök hos diabetessjuksköterskan, skulle ju egentligen träffat diabetesläkaren första gången idag men hon var faktiskt sjuk. Till och med läkare kan bli sjuka ;) Mitt hba1c var högt och blodsockervärderna för höga. Det fick mig att bli ledsen och må dåligt, jag blev bra peppad på sjukhuset och fick det stöd jag behövde. Men fan va ledsen jag blev. Känns värdelöst att styra detta blodsocker, det går ju fan inte..Sen fick jag gå till lab och ta blodprov.

Väl ute från sjukhuset åkte jag till Kungsmässan och köpte mig ett par jeans och en tröja, gör alltid det när jag är ledsen köper mig ett klädesplagg, om jag mår bättre av det vettetusan men det skapar en nöjd (are) känsla i magen att få något nytt. tröstshopping. Sen långpromenad med Shiva och lite träning. Men mest promenad, behövt reflektera väldigt mycket idag hur jag skall lyckas hantera mitt blodsocker bättre.

Höjt novorapiden i alla fall....

På kvällen blev det möte med Kungsbacka diabetesförening, det var roligt och intensivt. Vi har mycket roliga saker planerade under 2012...

Linda

Kommentarer
Postat av: Erika

Hej Linda,



Jag har upplevt dig på flera håll som stressad och så kommer mycket nytt nu när du börjar på universitetet. Jag har för mig att du brukar mena på att stress inte är bra för ditt blodsocker, så det kanske är ett sätt för kroppen att säga "jag behöver några lugnare dagar".



De är säkert mer komplext än så, men en reflektion.



En annan sak slog mig också, om du ser på din period med pennor, mår du bra och blir blodsockret stabilt?

Eller hur funkar det med pennor jämfört när pumpis var "en del av din kropp"? Även om du har fått jobbiga erfarenheter med pumpen på sistone och tappat förtroende för den så kanske den kan hjälpa dig att må bättre.



Kämpa på vännen!

Kramar

2012-01-18 @ 10:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0