hej och hå

I fredags var jag hos diabetessköterskan och såg bra resultat efter mycket slit, blodsockret var allt ifrån perfekt men det var en positiv nedgående trend som både jag och diabetessköterskan tyckte va roligt, det gjorde verkligen min dag och jag blev riktigt lycklig. Bra blodsocker får mig att må bättre i själen, det känns tryggare på något sätt.

Har träffat en fantastisk kille också, som gör mig något otroligt lycklig och nöjd med tillvaron, känns så bra! Han erkände för mig  i början att han var spruträdd och kände sig lite kallsvettig vid tanken på att själv behöva ta sprutor, det gjorde mig nervös och jag visste inte hur mycket jag vågade visa för honom. Smög undan lite och tog mitt insulin så att jag inte skulle "skrämmas". Men det visade sig att det bara var jag som va "nojjig" (som vanligt). Hux flux sitter vi och kollar på film, han berättar för mig att han är intresserad av diabetes och gärna skulle lära sig mer. Men du är ju spruträdd säger jag, det måste jag övervinna säger han. Helt plötsligt står jag med alla min blodsockerväska ifamnen och han får prova och testa sitt blodsocker. Han är nervös, det ser jag. Men när jag säger att det är färdigt har han knappt märkt att jag stuckit honom, han ser nöjd ut. Var det inte "farligare"? utbrister han. Hans värde var perfekt, jag blir avundsjuk. Mitt värde va inte perfekt där. Men ja, jag får nog unna andra dessa perfekta värden! Hädanefter går jag aldrig undan när jag tar blodsocker eller insulin i hans sällskap, varför skulle jag det säger han. Ja varför skulle jag det? svarar jag tillbaka.

Jag tror faktiskt att jag måste sluta tänka på andra hela tiden, att mina sprutor inte skall göra någon upprörd eller rädd. Jag MÅSTE ta dom, jag har inget val. Den andra personen kan faktiskt kolla bort om det är läskigt. Lättare sagt än gjort, men jag skall öva på det!

Idag var jag och beskitade bilen, jag tog med mig Shiva så hon skulle få prova att vara i den typen av miljön, mycket folk och rörelse. Det var bra träning.

Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0