Har någon sett denna artikeln?

http://svt.se/2.37482/1.2094490/nytt_satt_att_bota_diabetes&from=rss

Vet att den är från 2010 men undrar lite hur det gick, bota diabetes låter väldigt långt ifrån min verklighet. Jag tror aldrig att jag kommer bli diabetesfri, men jag tror att jag kommer få mer hjälp till en underlättande vardag såsom blodsockermätare och snabbare bättre insulin, men jag tror aldrig att jag kommer bli helt frisk, känns väldigt lågt borta i varje fall nu. Och att man kanske kan bromsa diabetes hos dom som precis fått det och har egen insulinproduktion kvar inom en 25-30 årsperiod. Men det tror jag inte kommer hjälpa mig, jag har ju liksom redan diabetes.

Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Inger Nordström

Håller med dej, "ang.bli botad från Diabetes."

Kanske långt efter din o min tid. Fast man lär sig leva med diabetes o se det som en kompis man inte blir av med, allt blir vad man gör det till, kommer nog något gott med det ändå tex: jag lever sundare nu än innan,(haft diabetes bara 2 år o är 75 år).

Kram på Dej. Inger

2012-03-01 @ 11:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0