Fråga + svar

Hejsan

Jag bor i göteborg och letar diabetsförening att gå med i, är närmaste kungsbacka?

Hej Camilla!

Vad bra att du söker aktivt efter en diabetesförening att gå med i, det är viktigt tycker jag att man är med och syns i en grupp. På det sättet tror jag vi kommer komma långt med tanke på alla politiska frågor bland annat. Stor grupp syns, liten grupp syns inte.

Du hade självklart varit välkommen att gå in som medlem i Kungsbacka diabetesförening men det finns en diabetesförening i göteborg som du med all säkerhet är välkommen till, Här är göteborgs diabetesförenings hemsida: www.diabetesgbg.se  ( riktigt snygg tycker jag!).

Vi kommer också inom en snar framtid starta upp Lokala ungdiabetes göteborg så är du mellan 15-30 år platsar du in där också. Är du intresserad av lokala ungdiabetes göteborg, kontakta mig!

Kram Linda

Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan!!

Jag är 23 år, har haft typ 1 i ett år och vill gärna engagera mig i någon diabetesförening för unga... men vart ska jag vända mig? Finns det olika föreningar i Göteborg?

Det vore så roligt att träffa andra i liknande situation, att lära sig mer och göra roliga saker ihop. Jag tror och hoppas att jag skulle kunna bidra med tankar och idéer och jag jobbar gärna i projektformer men gillar också administrativt jobb..



Vet du vart jag kan vända mig?



Med vänliga hälsningar

2012-02-12 @ 11:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0