Föreläsning med Kungsbacka diabetesförening

Åååh alltså så sjukt intressant kväll jag haft, jag har varit på föreläsning i Kungsbacka diabetesförenings regi med Ulf Smith (läkare/forskare inom diabetes) som föreläsare. Det var så intressant att höra om olika forskningsprojekt. Bara att få en förklaring vad det faktiskt är som behöver lösas i kroppen, hur allt är uppbyggt alltså det var nästan så att jag ångrade mitt lärarval och skulle läst till sjuksköterska istället. 

Han berättade om forskningsstudier och om det där "Diamyd" vaccinet, synd att det inte fungerade.

Jag frågade om det var något man skulle undvika som diabetiker typ 1 och då sa han att det är viktigt med regelbundenhet och balans, det har du bara du planerar och strukturerar upp din dag. Du kan göra vad du vill. Kändes bra att höra.

Totalt var vi 17 stycken på föreläsningen, synd att det inte kom fler.

Efteråt blev det Kaffe och fika för alla medlemmar som kom på föreläsningen.

//Stolt ordförande 

Kommentarer
Postat av: Geo

Den föreläsningen hade jag gärna gått på.

2012-02-09 @ 10:39:31
URL: http://g-e-o.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0