aj för lantus

uch aj jäkla skit va ont det gör att ta lantus, det gör så jäkla ont så det är inte klokt ibland...Varför gör det de egentligen?

Jag vet att jag skall visa tacksamhet och jag är grymt tacksam att lantusen hjälper mig att balansera ut insulinet i kroppen för mig. Men måste det göra så förbannat ont?

Jag avvaktar in i det längsta med att ta sprutan, jag vet att jag måste för att inte få ett helsike dagen därpå, egentligen borde jag dela upp dosen för att få ännu bättre kontroll (ja denna diabetes handlar såååååå mycket om kontroll!). Men jag avskyr den, tycker det svider och gör så förbannat ont...

Tips mottages vänligen!

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Min diabetessjuksköterska förklarade att det är för att pH-värdet i låren är lägre än i magen. Hon visade att det funkade lika bra att ta i övredelen av rumpan, alltså strax under byxlinningen bak på ryggen/höfterna. Känns knappt :)

2012-02-15 @ 06:00:40
Postat av: Insulinbella

Ett litet tips, använd längre kanyler när du tar Lantus så brukar det svida mindre!

2012-02-19 @ 12:21:15
URL: http://insulinbella.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0