Ögonbottenfoto

Idag på dagen var jag och gjorde ögonbottenfotografering pga att jag har diabetes. Jag tycker verkligen den undersökningen är obehaglig. Man får ju droppar i ögonen som förstorar pupillerna vilket resulterar i att man ser suddigt och jag blir då illamående och yr. Ingen bra kombination alls..När jag tog själva fotot blev jag otroligt bländad av kameran och blinkade mycket. Sköterskan hade gott tålamod med mig vilket kändes skönt. Inga suckar eller blickar att det tog lång tid.

Det blev till att gå med solglasögon många timmar tills dropparnas verkan slutade.

Jag är ändå så otroligt tacksam att vi har möjlighet till sådana undersökningar så att jag och läkarteamet har stor grundkoll på min diabetes. Japp jag har ju också ett extremt ansvar (det största) över min diabetesbehandling.

//Lindis 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0