Insamlingsideérna ..

Jag fick inte en jätterespons på min efterfrågan om insamlingsideér till diabetesforskningen, inte den responsen jag hoppades på ivarjefall. Men jag tänkte presentera förslagen i varje fall, än är det inte försent att lämna förslag :)

1. Alla deltar på Livets Gång och sponsrar därmed med deltagaravgiften samt är också med som grupp och uppmärksamar diabetes.

Min tanke om det: En grym idé som jag tror skulle kunna bidra till en stor effekt på forskningsfronten.

2. Högre medlemsavgift i diabetesförbundet

Min tanke om det: Njaa, det tror jag faktiskt inte skulle fungera. Jag vill ju att alla skall ha en möjlighet att vara med och pengar ja det växer inte på träd, därmed kan det hända om deltagaravgiften höjs ännu mer kommer folk inte ha råd och då blir medlemskapet en pengafråga. (Det är redan idag en pengafråga, jag som student har ju inte det där pengaväxande trädet i min trädgård direkt men betalar dock in medlemsavgiften ändå med tanke på vad det ger mig. Änsålänge är det ju en rimlig summa att betala.

3. Mer företagssamverkan som sponsrar diabetesforskning.

Min tanke om det: Jag tror jättemycket på den ideén, det gäller dock att hitta en bra och fungerande plan för detta. Har ni några tips?

4. På världsdiabetesdagen går alla till sitt skåp,garage,fråd. Och hämtar sina pantflaskor, går in till sin lokala mataffär och pantar burkarna, tar emot pengarna och går genast och sätter över det på diabetesfondens insamlingskonto.

Min tanke om det: En GRYM idé anser jag och jag tycker verkligen vi skall satsa på det i år, kanske till världsdiabetesdagen? Där kan man ju också påverka vänner och bekantar att göra likadant. Vilket projekt, många bäckar små säger jag....

5. En tv-gala!

Min tanke om det: JAAAAAAAAAAAAA!! För ett årsedan ungefär gick vi många ihop och skrev brev till tv4 bland annat. Men det var inget napp. Hur kan vi påverka för en tv-gala? Har ni några tips?

//Linda

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej!

Vår 9-åriga dotter har diabetes sedan 2 1/2 år tillbaka.

Vi har slutat skicka julkort med post. Vi skickar hälsningar via Facebook och mail till våra vänner. Portopengarna skänker vi till barndiabetesfonden. Vi gör våra vänner uppmärksamma på att fonden finns och ber dom om ett bidrag. Många bäckar små... Alla vet att barncancerfonden finns, men ingen har hört talas om barndiabetesfonden. Önskar att den fick lika mycket uppmärksamhet. Hur?

Hälsningar Ulrika

2012-04-19 @ 09:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0