Because it matters..

Because it matters..

Ja så står det på min fina hood-tröja som kraftigt symboliserar det som jag står för gällande diabetes. Diabetes awareness, alltså kunskap,uppmärksamhet och medvetenhet. Det har en stor betydelse i diabetessamanhang. jag har beställt den tröjan från usa men vet att det finns mer i Sverige nu även om utbudet är änsålänge litet. Jag tar på mig den här tröjan ibland medvetet om jag skall ut där det kommer vara mycket folk. Folk behöver se diabetes, höra om diabetes och få en ökad förståelse. Blir diabeteskunskapen större så kommer vi diabetiker också bemötas av större förståelse tror jag.

Sen är ju faktiskt diabetes en del av mig så det känns bra att vara ägare av denna tröja.

Jag försöker designa en egen tröja med någon vettig text på men kommer inte på den ultimata texten, har ni några förslag?

//Linda


Kommentarer
Postat av: Insulina

Bra idé! Såg att Diabetesmannen har designat några men det behövs många fler! Gärna med "vanlig bra text" och lite kaxigare. Ser fram emot det fast jag inte har några bra tips på text just nu :/

2012-04-10 @ 21:07:34
URL: http://insulina.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0