ingenting är omöjligt

Ingenting är omöjligt när man har diabetes tycker jag är ett motto man skall sträva efter som diabetiker. Idag är det kanelbullensdag och SJÄLVKLART skall jag också äta en kanelbulle med resten av familjen. Det gäller att inte låta diabetesen styra över mig, jag skall styra och insulinet skall stötta mig att leva det liv jag vill leva. planering,planering,planering. Ja kanelbullen "kostade 2 enheter insulin samt 30 minuters promenad. Diabetesen blev nöjd, jag blev nöjd. 1-0 till Linda. Ibland förlorar jag som den gången jag ringde och ville ansöka om att utbilda mig till flygvärdinna, tack men nej tack. inga diabetiker, det gjorde mig ledsen. Mamma tyckte jag skulle kämpa, men jag orkar inte strida för min rätt i detta läget, känns jobbigt att behöva bevisa att man duger trots sin diabetes.

Ungdiabetes hjälper mig att tänka rätt, nu är det tema alkohol på hemsidan. http://ungdiabetes.se/?n=305&c=0&f=yes

Läste på diabit.se om forskning, det var jobbigt för mig att läsa. jag mådde faktiskt riktigt dåligt av att läsa det. Vet inte riktigt varför? Men jobbigt ja det va det allt.

Mitt tips till er diabetiker är att vill ni göra något så skall ni göra det, låt inte diabetesen hindra. Man kan alltid hitta en väg som gör att problemet går att lösa, volentärresa i afrika trode jag var omöjligt för en diabetiker, men det va de mimnsan inte! Har ni läst om Anders som var i ghana? http://ungdiabetes.se/?n=242&c=0&f=yes

Så se till att ta reda på fakta, lösa bekymret och utföra aktiviteten! Det finns alltid någon som "been there done that"


Linda



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0