Trailer

Diabetesförbundet har gjort en film om barn med diabetes i skolan, filmen riktar sig till skolpersonal men jag tycker den är lärorik för alla egentligen. Filmen är inte släppt än men man kan se en trailer på youtube, i trailern ser man en flicka med diabetes som säger till sin mamma "Men du har inte diabetes", mamman säger "Nä det har jag inte, men hade jag kunnat hade jag bytt med dig", mamman verkar stark och fantastisk. Jag blir rörd utav dom orden Jag kommer ihåg en gång när jag var liten och jag funderade på om man inte kunde ge bort halva sin diabetes, för om jag då hade 20 i blodsocker så skulle jag ju då ha bara tio ändå eftersom den jag delade med diabetesen fick halva blodsockret. Smart va? I ett barns tankar så är det så enkelt, synd att verkligheten ser annorlunda ut..

Min mamma lovade också mig att om hon kunde ta min diabetes så hade hon gjort det, när jag skulle skaffa insulinpump när jag var liten så fick mamma först bära pumpen i två dagar för att veta hur det kändes. Underbara mamma!

Här kan ni se trailern, vad tycker ni? utvärdera gärna med en komentar i bloggen :

http://www.youtube.com/watch?v=gfbW4XFJC4c

Kram Linda


Kommentarer
Postat av: Joakim

TJENA diabeteskompis!



Sugen på en ny grym sockermätare? DELTA gärna i min tävling på bloggen.



MVH// Diabetesmannen

2011-10-18 @ 19:30:46
URL: http://diabetesmannen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0