Världsdiabetesdagen blev excelent!

Åå vad bra världsdiabetesdagen i Kungsbacka blev igår, vi blev totalt 55 personer som samlades för att titta på utställning från diabetesföretag och vi hade även cara collection som utställare, ni vet hon som gör armband och sedan skänker en viss del till diabetesforskning. Jag mimnglade runt jättemycket och fick pratat med många, vissa var nydebuterade,vissa hade typ 1 diabetes och vissa hade typ 2 diabetes,vissa var anhöriga och vissa var från vården, alla var välkomna!

Vi i diabetesföreningen passade på att dela ut en massa material så våra medlemmar blev tillgodosedda med allt vad dom behövde för kampen för att behålla ett stabilt blodsockervärde.

Agneta Strömgren föreläste intressant om kolhydrater och diabetes, det är så skönt ibland att få uppdatera sig inom området så man hela tiden kommer in på rätt tankebana. Sem bjöds vi på en god kycklingsallad och till det fick vi lyssna på allsångsmusik som var grymt proffesionellt! Me Like ;)

 Jag köpte ett fint cara armband, känns bra att stödja diabetesforskning  när det finns sådana fina armband :)

Kram Linda

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hejsan!



Jag måste bara säga tack till dig för att din sida finns! Jag snubblade på den av en ren händelse här ikväll.

Jag är mamma till en liten gosse på 4 år som haft sin diabetes i snart ett år och just nu känner jag mig som en totalt misslyckad diabetesmamma som inte kan hålla hans blodsocker i schack. Precis som du skriver: vad man än gör, hur perfekt man än är så kan det ändå bli så totalfel och så länge!

Nej, man blir bara ledsen och frustrerad!...och trött av alla vaknätter!



Lycka till med dig nu! Nu ska jag gå o kolla socker.



Mvh



Åsa

2011-11-19 @ 21:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0