Ej diabetiker!

På ett gym jag var på tillsammans med Rickard för ett tagsedan, stod det en maskin jag ivrigt ville prova och jag bad Rickard om hjälp hur jag skulle göra. Brevid maskinen stod det en lapp vad man bör tänka på om man använder aparaten.

Man borde inte använda den om man hade diabetes stod det på lappen, jag förstår att innerst inne är det nog försiktighet och lite okunskap det handlar om men jag blir ändå ledsen, inte så att man visar det utåt men det känns, självklart hade jag kunnat gå på träningsaparaten i alla fall, men jag tappade lusten och kände mig faktiskt lite "dum", varför står det en text att "jag" inte borde prova aparaten? klarar jag av det sämre än någon annan?

Men det är ju givetvis av försiktighet och omtänksamhet men ack va fel det kan bli ibland..

Kanske borde man skriva ett email till dom och "ifrågasätta" deras text? Kanske har dom en bra förklaring som jag inte alls tänkt på.

//Linda

Kommentarer
Postat av: Emma

Tycker jag absolut du kan göra och fråga vad de egentligen menar och få en förklaring =)

2011-03-13 @ 20:43:30
URL: http://diabetesemmis.wordpress.com
Postat av: Fannie

Va? Urkonstigt? vadå, skulle det sätta din diabetes i obalans?

Förstår lite kanske att man inte rekommenderar sockervadd till en diabetiker med högt blodsocker, eller att vrålträna när man har lågt blodsocker. Jag tycker definitivt att du ska skriva/kontakta dom för att få ett svar på varför det står som det gör! <3

2011-03-14 @ 15:32:39
URL: http://fanniesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0