Hundträning :-)

Åå vilken rolig förmiddag jag har haft, det var dags för hundträning tillsammans med våran instruktör och ett annat eckipage som också tränade inriktning diabetes. Vi träffades i västra frölunda på Rudalens idrottsplats tror jag det hette. Där tränade vi passivitet, inkallning, stanna, hundmöten och Shiva fick träna på att vara passiv när en annan hund leker, det är jättesvårt för henne!

En sak gjorde mig dock MYCKET glad och positiv, Shiva sprang lös på planen och mot den andra hunden för att uppmana till lek, men då ropade jag "hit" och Shiva gjorde ett aktivt val att springa till mig istället, det är lyckad träning må jag säga!

Sen gick vi upp i skogen och gjorde uppletande, det är jättelätt och roligt för Shiva, skönt att hon fick hjärngympas lite idag!!

ikväll är det årsmöte för Kungsbacka diabetesförening, kul a tt se om man blir omvalnd som ordförande, jag tycker jobbet med diabetesföreningen är jätte roligt och givande så jag hopppas jag får fortsat förtroende ett år till.

//Linda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0