Årsmöte med Kungsbacka diabetesförening

Heej :-)

Haft årsmöte med Kungsbacka diabetesförening ikväll och det gick bra, jag blev vald som ordförande för föreningen ett år till och det tackar jag ödmjukast för, det är ett jätteroligt intresse för min del som jag har en stor passion för.

På övriga frågor diskuterades det om barn med diabetes situation i skolan, hur vi kan hjälpa till och vara ett stöd för skolorna. Jag har redan börjat fördjupa mig i ämnet och planen är än så länge att boka ett möte med ordförande för för och grundskolenämden för att informera om diabetes. För att lyckas besluta rätt om diabetes behövs det massvis med kunskap tror jag!

Sen blev det lite fika och sedan startade det konstituerande mötet, vi fick två nya medlemmar i styrelsen, vilket känns grymt roligt att vi utökas på det sättet tror jag att vi kan bli ännu bättre!

Kommande aktiviteter som planeras med föreningen är:

Ett besök på Kungsbacka brandstation för alla barnen

Ett besök på Österö fårfarm

Föreläsning en på våren och en på hösten

Efter årsmötet följde annalisa med mig hem och vi satt här och tjöta :-)

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0