ja dagen går ju i alla fall..

Idag har det också varit kämpigt med blodsockret, jag var hos min UNDERBARA diabetessköterska Maria vid 3 tiden. Det var så skönt att få gå igenom detta med henne och vi bollade en massa ideér, blodsocker och hba1c skall ner, finns inget att välja på. Jag kommer att höja mina doser ordentligt. Vi räknade ut att 1 enhet sänker 2 mmol. Hon är så smart och vettig min sköterska.

Vi bokade även en tid till dietisten, känns tryggt och få lite coachning därifrån också. Hon är ny på avdelningen och skall visst vara väldigt bra.

Efter besöket hos sköterskan blev jag ledsen,nedstämd men efter en stund tändes kämparglöden igen och jag kom fram till att blodsockret iiiiinte kommer bli bättre av att jag sitter i ett hörn och deppar, en plan får upprättas och jag får bara gilla läget att jag har fått "diabetes lotten" och nu gäller det att göra det bästa av det värsta.

Eftermiddagen och kvällen spenderade jag på det som jag tycker allra mest om, på hundplan tillsammans med hundintresserade människor och gosiga hundar som tränas. Jag hade med mig Shiva och passade på att passivitetsträna henne. Det var kul att observera träningarna, jag fick lite tips som jag absolut tog med mig hem även ifall jag inte deltog i kursen. Men det är min SOS instruktör som håller i kurserna på hundplan så jag har lite fri biljett ifall jag vill komma dit och titta eller passivitetsträna min lilla sessa.

innan hemgång stannade jag vid gatuköket och köpte med mig en portion bestående utav panbiff och potatis, hon i kassan slängde med en korv till Shiva, snällt tycker jag:)

Kram och godnatt!

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0