..

Idag efter jobbet åkte jag direkt hem för att hämta Shiva eftersom vi skulle träffa Josefin som har servicehunden swatch. Vi tog en promenad tillsammans i Kungsbackaskogen och sedan blev det fika på sibylla. Det är underbart roligt att träffa någon som också har hundintresse.

Jaq och Josefin pratade om handikap/funktionsnedsättningar och jag berättade att ibland är det otroligt jobbigt att ha en sådan dold sjukdom som jag har. Förståelsen är liten och kunskapen är liten. Diabetes finns men den syns ju inte. Ofta är jag ju nöjd över att sjukdomen inte syns,  men ibland ställer det osynliga till problem. Bara jag vet exakt hur jag mår, det är ingen som kan föreställa sig hur mitt jobbiga blodsocker känns, högt-lågt-högt-lågt, striden mot stabiliteten tar ibland på krafterna.

Men stabilitet är viktigt så jag måste fortsätta kämpa.

//Linda

Kommentarer
Postat av: Anna S

Jag tycker också att oförståelsen är väldigt jobbig.



Ibland verkar andra inte förstå att man måste ha koll hela tiden för att inte må dåligt. Eller så tror de att de ska tala om för mej hur jag ska leva, vad som är bra för mej. Finns inget värre.



Ja fortsätta kämpa måste man.

2011-07-27 @ 16:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0