Träning med Josefin och swatch

Heej!

Idag har jag varit med Shiva på köpcentret Freeport för att träna tillsammans med min kompis Josefin och hennes hund swatch. Josefin utbildar swatch till servicehund (jag utbildar ju Shiva till signalhund). Men vi har riktigt funnit varandra och hundarna går bra ihop, så det är roligt!

Vi gick först runt på freeport så hundarna fick gilla läget lite, Shiva har ju svårt för nya miljöer, hon vill ju så gärna lukta,sniffa och titta runt. Men här gäller det ju för mig att bli "värdefull" och erbjuda något bättre. I detta fallet blev det godis men kan också vara lek eller rösten.

Sen gjorde vi platsliggning, det gick också bra. Shiva ser ut som hon inte riktigt förstår varför jag går hihi, sötare min får man leta efter.

Sen föreslår Josefin att vi skall välja en affär att gå in i som har klistermärket som påvisar att service och signalhundar är välkomna. uu kan säga att det gjorde mig väldigt nervös men till ingen nytta alls för det gick så bra och det var så roligt att Shiva skötte sig snyggt i affären, här får hon ju absolut inte nosa på något, bara efter blodsockerdofter hihi :-)

Sen gör vi det riktiga eldprovet, vi går in på ett caé och fikar. Josefin går först in och frågar om det är ok, klistermärket är på dörren så det borde ju vara det men känns alltid bäst att fråga. Det gick bra och vi ick komma in och fika, hundarna skötte sig galant. Riktigt roligt att se.

Nu har jag en trött Shiva vid min sida kan jag lova er hihi :-)

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0