transportstyrelsen

Hej :-)

Idag fick jag brev från transportstyrelsen att läkaren där ville ha in läkarintyg + ögonbottenfotografering. Dom skrev ju till mig i december månad också och då ville dom ha synintyg från optikern informerade dom pappa om när han ringde och frågade vad det var dom ville ha. Står på ett väldigt informativt språk så inte ens pappa förstod vad det var dom sökte.

Tydligen så ville dom ha läkarintyg + ögonbottenfotografering också fick jag brev om idag. uch vad stressad jag blev, en månad hade jag på mig att ordna fram allt det. Ringde till transportstyrelsen och pratade med handläggaren för att veta precis vad det var dom ville ha, läkarintyg och ögonbottenfotografering (räckte med ett från 2010 så behövde inte ta om det).

Ringde förtvivlat till min diabetessköterska (som är en riktig ängel!!) som hjälpte mig att reda ut vad jag skulle göra och hon sa tryggt till mig att jag inte kommer bli av med körkortet (jaa jag spelar alltid upp i huvudet dom värsta scenariumen) . Fick bokat en läkartid till en läkare där och sen får vi skicka in det igen, skulle inte vara något krångel. Allt skall finnas på papper.

Jag är väldigt noga med att kolla blodsocker innan jag åker iväg med bilen och har alltid med mig något sött vid behov, jag har aldrig blivit låg eller så i bilen, kan ju bero på att jag är så nogran med att kolla hur jag ligger och ligger jag inte bra får jag antingen vänta med att köra bil eller så får någon annan köra. Så känner mig faktiskt helt lugn på den fronten.

Men uch vad anklagad man känner sig när man skall ordbna fram "bevis" för att jag är lika bra som alla andra,tårarna bara sprutade ett tag. Men sen gäller det att kavla upp armarna och skärpa till sig, jag ÄR ju bra precis som jag är! lite papper hit och dit skall vi väll ordna fram om det är det som krävs.

Stor kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0