gjort vettiga ting

Gjort något vettigt nu på kvällskvisten, betalt in medlemsavgiften till Kungsbacka Diabetesförening (därmed atomatiskt till diabetesförbundet) och svenska service och signalförbundet ( där jag tränar Shiva) samt betalat in räkningen för boken "älskade vampyr" som är skriven utav "diabetes mamman" Ami Skånberg Dahlstedt, känns som riktigt bra och välinvesterade pengar som jag tror jag kommer ha glädje och nytta utav länge.

Kungsbacka diabetesförening/Diabetesförbundet genom att jag får tidningen Diabetes sex gånger per år och därmed kan hålla mig lite uppdaterad om vad som händer i diabetesvärlden. Sen får jag ju tillgång till alla aktiviteter som föreningen ordnar (+ vore ju lite jobbigt eftersom jag är ordförande här i Kungsbacka och alltså håller i många utav aktiviteterna hihi) och även atomatiskt blir medlem i ungdiabetes, där jag som ung med diabetes känner att jag får mycket fördelar,tips,råd och massa skoj på köpet :-)

Och så vill jag stötta diabetesforskning och diabetes "politik" jag tror att destu större vi är destu mer syns vi och destu mer förståelse och iniativ tas till oss diabetiker.

Kungsbacka diabetesförening blir du medlem i genom att betala 230 kronor till plusgironummer: 404420-2 , ange ditt namn adress och personnummer.

Service och signalförbundet är ju helt klart för att jag vill stötta och att jag tränar Shiva genom dom och där får man ju också tidningen som är ett sant nöje att läsa om alla duktiga hundar. Och så får man ju komma på alla gruppträffar så jag och Shiva får träffa en massa hundmänniskor, det tycker vi är väldigt roligt!

Älskade vampyr har ju små kikat lite på och jag känner verkligen igen olika scenarium Ami beskriver, men känner också igen krafen att vi skall fixa detta,sen möts man av lite motstånd kan vara från allmänheten med deras oförståelse för sjukdomen, tråkiga och oförståliga blodsockervärden och ja allt annat som kan strula..Amis bok skall jag rekomendera Rickard att läsa, tror han kan behöva det.

Ni kan beställa "Älskade vampyr" genom adlibris, det gjorde jag:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172057475 

 

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0