Betamed

Har ni hört talas om mailing listan betamed som är en mailinglista där föräldrar till diabetiker och givetvis diabetiker själva kan registera sig i och bli medlem i. Därmed har man möjlighet att skicka ut ett mail till ex [email protected] om det är den listan du är medlem i eller [email protected] med en förfrågan du har, så kommer den ut till alla "experter" alltså diabetesföräldrar och diabetiker. Någon har alltid varit i situationen du frågar om eller har tips att dela med sig av. Det är riktigt bra och där kan man ju också skicka ut en förfrågan om det är en sen lördagkväll, hjälp ketonstickorna är slut och det är kris? Är det någon som är boende i göteborgstrakten och kan låna ut? Hur bra som helst ju!

Det är Ragnar Hanås som är administratör för detta och jag pratade med honom i lördags om att det skulle finnas en lista som är till för oss "unga diabetiker", är ju nästan enbart diabetesföräldrar och jag på dom andra. Ragnar tyckte det var en jättebra idé så jag fick i uppdrag att komma på ett namn till listan så skulle han ordna en lista som vi "unga diabetiker" kan använda oss utav.

Hade verkligen varit i starkt behov utav att få skriva ut ett mail idag till någon i precis min situation som skulle kunna peppa, ibland känns det så jäkla ensamt..klockan är 00:45 och blodsockret ligger fortfarande på 4, trots mjölk,trots dextrosol,trots en pirog och en festis..Måste bli stabilt först...sen kan jag sova..

Om ni redan nu vill gå med i någon utav mail listan kan ni gå in och registrera er på : www.betamed.se (en ungdomslista är påväg!!)

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0