Shiva träning

Heej!

Idag vaknade jag av  att jag hörde ord som rök,eld och att man borde öppna dörren. Jag fick panik och sprang genast upp och frågade vad som stod på och det visade sig att det var sotaren som var på besök haha, så ingen brand här inte ;-)

Så jag och Shiva gick o la oss en stund igen och slappade framför tv:n, för idag har vi haft hundträning så man var ju tvungen att samla lite krafter.

Hur gick hundträningen då?

Den gick hur bra som helst och var riktigt rolig, våran instruktör Ninna mötte upp oss utanför mitt hus så gick vi ner till skolan och tränade lite på miljön där att Shiva skall vara lugn och passiv mellan barnen och allt som händer på skolgården (vi stod utanför skolgården). Hon höll sig lugn och jag belönade med godis. Sen tränade vi på att gå fot (jag kallar det för "Sidan", vi övade på lydnad såsom att stanna,sitt,ligg men allt detta medans vi rörde på oss. Va hur kul som helst. Vi övade på hundmöten också.

Sen gick vi upp i skogen och la spår och det älskade ju Shiva och hon hittade snabbt det som vi hade gömt.

Det är viktigt att man aktiverar och engagerar sin hund, vissa dagar blir ju "tråkdagar" för Shiva och då blir det promenader bara liksom. Men jag försöker att hon skall ha fått 45 minuters träning eller aktivering per dag. Det är svårt att hinna med ibland men jag får avvara tid framför datorn eller tv:n så går det!

Det var riktigt härligt att vara ute i det vackra vädret, träningen höll vi på med i två timmar så nu är vi alla lite trötta här.

Vi hörs!

Stor Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0