Shiva-tända och släcka lampan

Ja det är vårat nya projekt här hemma, Shiva skall lära sig och tända samt släcka lampan. Det är hennes special moment för examen.

Det gäller att ha mycket tålamod, men Shiva är riktigt duktig och har redan gjort rummet mörkt och ljust för mig. Vi övade med att hon skulle sätta nosen på en post it lap,jag klickade och belönade med korv. Jag förflyttade post it lappen lite högre upp och hon tutchade den med nosen,jag berömmer ger godis. Helt plötsligt är jag uppe vid lamp knappen och jag "lurar henne" att släcka lampan genom att post it lappen hamnar på lampan, mycket godis,lek och beröm :-)




Kommentarer
Postat av: Anna S

Vad duktigt av Shiva! Ja, kan tänka mej att det behövs lekas fram. Praktiskt sen att få lampan tänd!

2011-03-01 @ 10:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0