Nystart!

Har haft tjejkväll idag med Annalisa, det var så sjukt välbehövligt. Jag tycker faktiskt det har varit ett jäkligt tufft år och jag hoppas så att år 2012 kommer bli bättre!

Jag har mycket att vara otroligt glad och tacksam för men också mycket som idagsläget känns väldigt jobbigt fortfarande, men jag skall jobba på det och se till att det som känns jobbigt nu känns bättre till 2012.

Har jag berättat för er att jag kommit in på lärarprogrammet? Gymnasielärare med inriktning svenska och religion, intressant! Ni skall veta att jag är glad. Det känns som en nystart.

Och det är precis det jag behöver:

- En nystart

Vem kan ordna denna nystart för mig?

Jag! Enbart jag. Jag ansvarar för mitt liv och att det blir så bra som möjligt. Det svåra här är att jag också ansvarar för att be andra människor om hjälp när livet känns för jobbigt,stressigt eller på annat sätt oroar mig. Jag har svårt att be om hjälp, jag vill verkligen klara mig själv. Men det är viktigt att också be om hjälp, det lär man sig på.

Jag hittade några fina rader som ni också skall få ta del av:

Livet är ett mirakel, bara man hinner se det för allt spektakel.

Så sant som det är sagt..

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0