Lite update!

Heej :)

Sorry för dålig update; har varit lite mycket ett tag nu. Kom ju hem från Dubai förra veckan, jag kan inte nog tacka diabetesförbundet för att dom skickade mig dit. Jag är efter detta många erfarenheter rikare! Direkt när jag kom hem så var det ju jufest med diabetesföreningen dagen efter, kan ni tänka er? Samanlagt på festen blev vi 85 stycken, som ordförande blev jag otroligt nöjd över denna stora uppslutning och det var väldigt spritt i olika åldrar. Jag fick chansen att prata med mycket folk och jag fashineras så att det inte bara är jag som har diabetes som det brukar vara, här var vi 85 stycken som antingen hade diabetes själva eller hade en närstående med diabetes.

Vi hade vårat traditionella jul-lotteri med sponsrade vinster från lokala företag runt om i Kungsbacka. Min pappa vann boken om Zlatan, den fick jag av honom hihi..Sen vann han en tomte också men då hör vi ett förtvivlat gråt från en liten pojke som spanat och spanat efter denna tomte hela julfesten så min pappa fick även lämna bort den vinsten, min pappa har ett hjärta av guld <3.

Med diabetesen är jag i ett "Down läge" och jag tycker det är OTROLIGT jobbigt att ha diabetes, det är inte mycket att göra åt saken för jag kan inte ta bort min sjukdom. Den är svår"behandlad" och jag tycker den reagerar osunt på insulindoserna jag ger. Min diabetes skall ha så sjukt mycket rutiner och reagerar starkt om jag bryter rutinerna. Det gör mig ledsen,förtvivlad och nere. Den "down" känslan som jag så fint kallar det för tänker jag max tillåta mig ha tills på måndag, sen skall jag börja se fram emot julen, diabetesen skall inte få styra mig men den skall få ha en åsikt i det jag gör. Eller jaa åsikt och åsikt, hmm skall allt komma på ett bättre ord...

Shiva mår kanoners, hon fäller grymt mycket just nu så får borsta henne mycket, jag passade willma idag efter jobbet, hon börjar bli trött..

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0