pizzabråk

Hade en trevlig kväll med pappa idag, vi bestämde oss för att avnjuta denna torsdag kväll med att dela på en pizza, jag väljer en jättegod pizza till oss med räkor och tonfisk samt vitlöksås på och ett kallt glas coca cola zero. Har trevligt med pappa och sitter o samtalar. Jag väljer att utesluta det mesta utav brödet faktiskt, jag vet ju hur det kan gå med blodsockret och pizza...

Håller sig stabilt någon timme sen början pizzan leva fan på blodsockret och nu får jag inte ner det. jag hade gjort upp en taktik men idag ville diabetesen inte samarbeta. suck, vad tröttsamt. Finns vettigare saker att göra än att sitta klockan 02 på natten och ha ångest över att man unnade sig en halv pizza vilket resulterade i ett sjuhelsikes blodsocker.Typ SOVA!

Nej fy fan, pizzan vill aldrig finna sig tillrätta i min kropp och jag får väll bara gilla läget.

Jaja, det är inte positivt att vara negativ och positiv är ju mitt ledord så får väll se detta som en lärdom, igen..ähh



Tummen ner för denna pizza situation, här hade det nog varit lättare om jag haft insulinpump!

Kommentarer
Postat av: jannica

Bra blogg!

Åhh vet precis hur det är. Oftast äter man pizzan på kvällen...och framåt natten höjs bs, trist! Men inte så konstigt med tanke på innehållet kanske:). En LCHF-pizza är inte fy skam med massa gott på. Jag är inne på min 33e dag utan insulin...men LCHF, och mår bättre än någonsin. Kanske värt ett försök;)!

Lycka till med allt i vilket fall!!!

2011-08-26 @ 13:26:50
URL: http://lchf-tack.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0