Augusti = Diabetesläger

Augusti = Diabetesläger i mitt liv, 3/4 helger i augusti har jag varit ledare/arrangör för diabetesläger. Första diabeteslägret ägde rum 12-14 augusti och det arrangerade i hallands diabetesförenings regi för barn mellan 6-12 år, där jag stod som huvudansvarig. Det var ett jättelyckat läger med mycket aktivitet och rörelse. Jag hade tillsammans med en annan ledare ansvar för fem stycken barn, barnen fick bada i swimingpool, göra lekar/tävlingar, måla, gå tipspromenad, filmkväll mm. På detta lägret fick inga föräldrar vara med ;-)

helgen efter var det familjediabetesläger på Lysestrand. Det var också JÄTTEROLIGT, jag var med som ungdomsledare och fick ha ansvaret för alla "göteborgs barnen", under tiden vi ungdomsledare tog hand om barnen så var föräldrarna på föreläsningar. Det var jättemysigt och roligt. På kvällarna umgicks vi ungdomsledare, det blev många skratt och det märktes hur välbehövligt det är för mig att träffa andra med diabetes.

Alltid på lördag förmiddag är det produktvisning från olika diabetes företag, det är fantastiskt att se hur mycket spännande som finns inom diabetesvärlden, på produktvisningen sålde jag sötisar och livetslöv, man måste ju passa på så att det händer något hos diabetesfonden.

Helg 3 var också på lysestrand och det var familjediabetesläger även det, lägret hade samma upplägg som förra helgen bara att det var olika barn. Jag hade ungdomsledar uppgift men sen hade jag även en annan uppgift, jag skulle föreläsa om attleva med diabetes för föräldrarna means dom andra barnen och ungdomsledare hade disco. Det var jätteuppskattat för föräldrarna att lyssna på någon som "been there done that", jag hoppas jag kunde bidraga till något positivt för dom. På söndagen var Niklas Hocker där från Idol och spelade för oss och barnen, när han spelade Chris Medina- What are words , smälte mitt hjärta,tårarna föll och ja, det var såååå fint!

För barnen spelade han massa roliga barnlåtar också :)

Oj vad roligt det varit med alla läger!

Kram Linda



Niklas Hocker förbereder sig för att uppträda för barnen :)


Kommentarer
Postat av: Björn

Det var en väldigt intessant, roligt å bra föreläsning!

En av höjdpunkterna på lägret.

Tack!

2011-08-31 @ 22:30:07
Postat av: Björn

Hej!

Vill bara tacka för en rolig, intressant å bra

Föreläsning! Jag tyckte det va en höjdpunkterna

på lägret!

2011-08-31 @ 22:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0