Glad påsk

Imorgon är det påskafton, en högtid som baserar på mycket glädje, bus och godis. Under mina första år som diabetiker blev jag överöst med fina Barbiehästar,dockor och leksaker för att kompensera påskägget som var fyllt med godis i våra vänners hem. Jag tog tacksamt emot, men när åren gick blev det mer tillåtet och jag fick också ett påskägg, kan tänka mig att mina föräldrar fasade, men glädjen i mina ögon måste varit obetalbart.

Jag tror faktiskt det är viktigt att man som diabetiker får som precis alla andra, men man skall vara nogrann att kompensera med insulin och inte överdriva åt något håll.

Se till att njut av påsken och allt vad den har att erbjuda.

Stor Kram och glad påsk!

Linda


Kommentarer
Postat av: Anna S

Jag tror också att det är viktigt att man inte blir "diskriminerad" som diabetiker utan får som andra, eller så likt som möjligt.

Det är skönt att attityden i diabetesvården ändrats så mycket på sistone.



Glad Påsk på dej med!

2011-04-23 @ 12:41:42
Postat av: Liv

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2011-05-08 @ 14:24:08
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0