En underbar dag och träning med Shiva :-)

Heej :-)

Har idag på förmiddagen varit tillsammans med Shiva och tränat, vi tränade idag tillsammans med josefin och Swatch. Det var jätteroligt, solen värmde och Shiva skötte sig galant. Hon tyckte det var svårt att titta på när Josefin och swatch busade, då ville hon vara med men då gällde det för mig att vara ännu mer värdefull så fokus stannade kvar hos mig.

Vi övade på platsliggning och även dold platsliggning.

Sen hände det något intressant när vi skulle träna aportering, då lägger jag mina nycklar på  marken och ber Shiva plocka upp dom, istället tar hon flärpen (den som hon tar i munnen när jag har högt eller lågt blodsocker), jag säger till Shiva att hon skall hämta nycklarna och sluta tramsa, men hon står på sig och står kvar med flärpen i munnen, där fattar ju jag att Shiva inte försöker aportera utan att hon larmar på mitt blodsocker, jag kontrollerar blodsockret som visar 15.4 , duktiga underbara Shiva får en massa goodis och beröm. Så härligt att det börjar fungera mer och mer nu.

Efter träningen gick vi bort mot Mcdonalds och åt lunch, det var jättemysigt solen värmde, för hundarnas skull fick vi sitta i skuggan men det var skönt det med :-) Shiva skötte passiviteten jättebra på mcdonalds. Denna gången fick vi inte sitta inne på mcdonalds och äta tillsammans med hundarna trots att vi hade dom röda SOS-västarna på hundarna.  Men vi hittade en skuggig plats ute så det gjorde inte så mycket, men lite knäppt för vi fick ju komma in förra gången då gick till och med en i personalen o sa till att vi gärna får komma in med hundarna eftersom vi då gjorde valet själva att sitta ute.

Men men, inte mycket att sura över. Jag fick ju säkert lite färg på mig och det gillar vi :-)








Shivas larmsele, som hon har på sig när vi tränar larmning, då tar hon den gula flärpen i munnen och skall lämna över till en person i närheten, det gjorde hon också mycket bra idag.

Kommentarer
Postat av: Helena Barknertz

snygga solglasögon!

2011-04-26 @ 07:36:20
Postat av: Fannie

Fin sele!! :) <3

2011-04-29 @ 12:35:13
URL: http://fanniesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0