Träning på Curves

Heej!

Nu har jag precis avlagt ett träningspass på Curves, det var så härligt att vara igång igen. Pinsamnt nog hade jag inte varit där sen maj och det var min 14:e gång totalt räknade deras dator ut åt mig men men inte deppa ihop för det jag va ju där :-)

Man blir så peppad av det gymmet, Curves är bara till för kvinnor och man tränar olika moment i en cirkel man kan hoppa in när som helst under dagen och man tränar två varv runt cirkeln, tar cirka 30 minuter och man får tränat olika delar av kroppen genom att det är olika maskiner man tränar på så är det en röst som säger "change station now" och då gäller det att byta till nästa station.

På deras vägg direkt när man kommer in så finns det en massa stjärnor med alla medlemmars namn på, tycker jag är fint, känns personligt på något sätt och det bästa utav allt är att instruktörerna kallar oss alla vid namn och det gör mig ännu mer glad för jag är verkligen Linda Barknertz, inte bara en utav dem som går och tränar där!

Det finns instruktörer där som peppar, när jag kom så stod dem i mitten av cirkeln och gjorde rörelser och peppade oss som tränade, hur roligt och bra som helst.

Nu skall jag verkligen försöka komma igång med träningen på riktigt, när man tränat 100 gånger får man en "100 tröja", kan ju vara coolt att skryta med haha.

Blodsockret innan träningen var 5.1 och efter var det 16.1 känns inte helt ok, träning skall ju vara bra för blodsockret, kommer inte förstå mig på denna sjukdomen på länge känns det som..

Stor Kram
LiNdA



Kommentarer
Postat av: Fredrik D

Hej!

Denna kommentar har inget med träning på Curves att göra men jag hittade inga andra kontaktuppgifter.

Ville bara kolla med din erfarenhet hur det funkar för diabetesbarn iskola. Upplever ingen större support från styrande i skolan och ville höra om du och andra uppleversamma sak. Om du har erfarenhet eller tips får du gärna mejla om det. Fredrik D

2010-09-14 @ 16:47:30
Postat av: Siri

Hej =) Såg din blogg på ungdiabetes.se och klickade på den. Först vill jag bara säga att din blogg är jättefin ;) Och sen undrar jag om du har pump eller penna? Jag har själv diabetes och har penna just nu, men ska snart skaffa pump =D Mvh //Siri

2010-09-14 @ 19:49:25
URL: http://diabetikernsirisliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0