Förarhelg med SOS

Heej :-)

Nu är jag,Rickard och Shiva hemkommna från en fantastiskt rolig förarhelg i Skövde. Förarhelgen är obligatorisk att närvara på när man utbildar en SOS-hund.

Vi har lärt oss så mycket och bara det att man får prata med en massa andra förare är jättegivande för både mig och Shiva, Rickard var med som stöd och sällskap i helgen.

Vi har tränat jättemycket på följsamhet, kontaktövningar, aktivering, larmning och hundmöten. Allt har gått över förväntan bra. Helgen har blandats med teori och praktik, under teori lektionerna var hundarna med, vilket gav en fantastisk möjlighet att träna passivitet.

Kvällarna var helt underbara för dem spenderades med min lilla "mini" familj och det är SÅ sällan det bara är vi så jag njöt av varenda sekund!

Stor Kram till er alla
Linda och Shiva







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0