Diabetes event i Kungsträdgården!

Puuh va trött jag är av alla fantastiska intryck idag, ja vad pratar jag om?

Jag är på Novonordisk jättestora diabetesevent i Stockholm som representant för ungdiabetesråd. Gud vilken dag, den började imorse i syrrans lägenhet i Kålleredklockan va 04:45 när den ringde och ville ha upp mig. Rickard körde mig till tågstaionen och därefter beger jag mig till Stockholm.

På centralen möter min kollega Björn mig och vi beger oss till Kungsträdgården, påvägen till Kungsträdgården kryllar det utav personer med ESDF´s namnskyltar ( det är en diabetes världs kongress som arrangeras här), finns inte ett enda hotellrum ledigt i Stockholm, 17000 människor från hela världen är här, jag har träffat folk från bland annat indien, spanien och danmark, kan ni tänka er och ÖVERALLT är det verkligen diabetesreklam. I de olika tälten på Kungsträdgården kan man bland annat testa sitt blodsocker, i diabetesförbundets tält där vi också står kan man testa sin risk för typ 2 diabetes (vilket är mycket populärt!), Tobbe trollkarl har varit här och underhållit och Pablo Roberto är värd för eventet.

Det är så viktigt att diabetes uppmärksammas och jag är så lycklig över denna fantastiska dag vi har haft och all kunskap och pepping vi lyckats sprida om diabetes och även om vårat underbara diabetesförbund. 

Nu på kvällen har jag och Börn varit ute och ätit o strosat runt lite i gammla stan, den är vacker, har även kikat lite på slottet :-)

Nu är jag såååååå trött, men imorgon skall jag inte vara på Kungsträdgården förän klockan 11 så det blir lite skön sovmorgon i alla fall :-) 

Kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0