Varit på hundmassage kurs :-)

Heej!

Denna morgon har varit jättespännande och givande, dagen började med att klockan ringde klockan 8 och det var dags att bege sig uppåt alla tre, både jag,Rickard och Shiva. Vi har nämligen varit på kurs idag som handlade om hundmassage, kursen varvades med teori och praktik hela tiden, vilket var väldigt givande och lärorikt. Shiva den lilla prinsessan njöt i allra högsta grad åt massagen hon fick.

Vi gick igenom hundes muskler,leder och behov. Något som jag tror jag oftast tänker fel på är att Shiva kanske iblan behöver mer hjälp att slappna av och ta det lugnt. Att man inte alltid behöver engagera dom till tusen, det är ju fler saker man kan göra som gynnar sin hund eempelvis massagen, en riktig mysstund på kvällen <3

Hjärngympa tror jag också gynnar Shiva jättemycket, att få tänka och klura ut saker, leta efter saker jag gömt, spela aktiverings spel (har köpt ett tidigare i veckan som jag måste prova någon dag). osv.

Kursen idag var så givande och intressant om man vill utveckla sitt hundtänk och lära sig mer om dessa fantastiska djur. Shiva kommer absolut börja få massage på kvällarna för att bli en lugnare och goare hund. Kursen hölls på hundsimmet av hund i hamoni. Kan varmt rekomendera den!

Stor Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0