fråga

Men i vilket/vilka ögonblick i ditt liv har du känt dig lycklig över att ha diabetes?

Hmm det är en svår fråga eftersom jag har väldigt svårt att glädjas åt sjukdomen men jag får nog säga att jag fått sådant socialt liv, tror det var 1995 eller 1996 så tvingade min farmor oss iväg på charter resa hela familjen för att få lite roligt i tillvaron, fick diabetes 1995. Det var det bästa hon kunnat göra för sedan varje år införde mamma och pappa att familjen reste utomlands tillsammans, den sparken i baken hade dom aldrig fått utan diabetesen tror inte jag.

Och mitt aktiva och roliga föreningsliv, jag älskar varenda minut utav diabetesföreningen som innebär så mycket jobb men SÅÅ otroligt roligt att kunna hjälpa och glädja andra. Alla aktiviteter man ordnat, trodde aldrig att jag skulle vara arrangör för ungdiabetes läger, detär ju liksom ungdomar från hela sverige! Har träffat så otroligt många vänner på det sättet som jag umgås med idag. Det är jag lycklig över!

Och utan min diabetes hade jag aldig träffat Rickard som jag idag varit tillsammans med i nästan fem år och är sambo med idag <3 Rickard träffade jag genom en gemensam kompis som också har diabetes, det är jag evigt tacksam för!

Linda

Kommentarer
Postat av: Cornelia<3

Jag har också diabetes och det är lite jobbigt men ändå bra;D

2010-10-09 @ 18:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0