Besök hos diabetessköterskan

Hej :-)

Idag började dagen med ett besök hos diabetessköterskan, det känns alltid lite motigt att gå dit men efteråt kommer man tillbaka med inspiration och ganska peppad för det mesta!

Det visade sig att mitt hba1c hade sänkts från 7.9 till 7.3, gud vad härligt när något går åt rätt håll. Sen så kopplade hon in min mätare i sin dator så kunde hon se statistik på hur mitt blodsocker legat på olika sätt, det visade sig att under dom senaste veckorna 57 % över målvärde vilket är från 10.0 och uppåt, jag låg 25 % inom målvärdet som är mellan 4-10 och 18 % under målvärdet 4 mmol och neråt. Jag tar ungefär 5 blodsockervärden per dag.

Jag tog även tillfället till akt att bjuda diabetessköterskorna och läkaren på Diabetesföreningens julfest, dom är ju ambasadörer för våran förening (det är ju verkligen därifrån vi får våra medlemmar!) så vi i styrelsen tyckte dom var värda det! Promotar era diabetessköterskor/läkare eran diabetesförening?

Vi pratade även om hur jag skall motverka "bergochdalbane värderna" och då pratade vi om att jag skulle ta lantus på morgonen istället, hm jag tycker det är lite läskigt att göra sådana förändringar eftersom man inte riktigt vet vad konsekvenserna blir, men min diabetessköterska är bra så tror hon vet vad hon talar om :-)

Nu skall jag och Shiva gå ut på kvällspromenad, har ni märkt att det verkligen börjar bli mörkt och höst ute?

Kram Lindis





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0