Världsdiabtetesdagen i Kungsbacka blev en sucé!

Heej!

Världsdiabetesdagen här i Kungsbacka blev jättelyckat och det kom 79 personer samlanlagt, vilket var mycket roligt!

Dagen började med att Sune som sitter med i styrelsen hämtade mig 10:45 och vi kom till Tölögården där eventet skulle äga rum, det blev dags att ställa fram stolar och bord. utställarna började droppa in en efter en och tillslut var alla samlade. Det kom en busslast med deltagare från halmstad och sedan började alla droppa in för att se vad utställarna hade att erbjuda.

Min bror noterade att en utav utställarna måste ha stuckit sig minst 100 gånger i fingret för att visa upp deras blodsockermätare för alla intresserade :-) haha då går man verkligen in för sitt jobb;-)

Sen var det dags för invigning och jag fick chans att tacka styrelsen för ett grymt bra jobb, dom fick många aplåder, det är dom värda! Jag fick också rosor som tack, kul med lite uppskattning!

Sen var det dags för föreläsning med Agneta Strömgren som är dietist på barnmottagningen här i Kungsbacka, jag tycker hon gjorde mycket bra ifrån sig och fick ut ett bra budskap om diabetes och kost!

Sen blev det lunch och mingel  med utställarna, bland diabetesutställarna var även sofia där från cara collection, hon är en väldigt kreaktiv tjej som skapar och säljer armband som går en andel till diabetesforskning, kul att även hon ville komma :-)

Efter det blev det underhållning utav Sune trollkarl, riktigt roligt jag förstår verkligen inte hur han trollade fram och bort sina duvor, han va grym.

Något som var roligt var att det kom faktiskt en representant från kommunen också, det uppskattades jättemycket från min sida!

Självklart såldes det sötisbjörnar,livets löv och penga insamling allt skall in på banken imorgon!

Stor stor Kram
Linda








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0