Diabetesbehandling

Ja vad tacksam man skall vara att alla dessa fantastiska hjälpmedel finns för att "lindra" min typ 1 diabetes, jag är så tacksam att dom finns och att jag bor i Sverige så jag får detta gratis!

Men ni skall veta vilken hat-kärlek jag har till dessa insulinvätskor,sprutor,nålar och blodsockertester. Jag både hatar och älskar den. Jag avskyr behovet av dom men älskar att jag kan bruka dom. Jag ser det idag som relativt normalt att ta mina sprutor och kontrollera mitt blodsocker, brukar jämföra det inför "icke-diabetiker" som deras tandborstning, det är något dom måste göra likaså måste jag ta blodsocker,ta insulin och justera värden.

När jag fick diabetes har jag för mig det tog 30 sekunder för blodsockermätaren att räkna ner och visa mig resultatet,idag tar det kanske högst 5 sekunder och det finns en liten lampa i mätaren som gör att jag inte behöver tända lampan och i detta fallet väcka Rickard om jag behöver kontrollera mitt socker mitt i natten eller tidiga morgonen som idag, jag är så tacksam att du finns älskade freestyle lite mätaren, snabba snabbverkande novorapiden, långsamma lantusen och korta 5 mm nålen, en dag hoppas jag slippa er, jag är så nyfiken hur diabetesforskningen kommer gå i framtiden. Kanske jag en vacker dag bara kommer kunna ta en tablett så är dagens diabetes "behandling" löst, skall bli så intressant att följa vad som händer här näst i forskningen!

Linda











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0