4/5-10

Hallo bloggen :-)

Idag har vi inte hörts av, men denna dagen har verkligen varit FULLSMOCKAD med saker så helt enkelt inte hunnit.

Dagen började med en underbar Shiva promenad, kändes som man bara gick och gick och inte alls ville slta gå, solen strålade och jag fick till och med ta av mig jackan hihi. Blodsocker på 10 efter promenaden. Målet skall ju absolut vara under tio men vissa dagar får man väll helt enkelt bara gilla läget.

Till frukost blev det havregrynsgröt, äggsmörgås och "Linda oboy", det är en perfekt start på dagen och håller värdet relativt stabilt, skönt! Varför jag använder ordet relativt är för man aldrig kan veta med min diabetes, ibland gör man allt rätt men ändå går det åt helvete, jaja bättre med positiva tankar!

Jag hör att ni undrar vad Linda oboy är, det är kakao och hermesetas socker som jag blandar med lite vatten, det är godare och bättre för blodsockret än vanlig oboy, prova och se om ni tycker om det!

Förmiddagen spenderades med mamma på Kungsmässan där vi hittade en massa kläder till henne, vi slutade med en nota på 1045 kronor haha.. Sen fick jag ta min bittra och dystra promenad till körskolan, jag har ett prov till jag måste klara av för att få boka det riktiga teoriprovet, fy sjutton vad svårt jag har för teorin, men imorgon har jag bestämt mig för att fixa det, håll alla tummar och tår för mig haha..

Eftermiddagen spenderades i göteborg för en alldeles speciell aktivitet, nämligen ALLIANSPARADEN, det var hur kul som helst. Vi möttes upp på Drottningtorget för att tillsammans möta Alliansens ledare som kom med tåget från Stockholm, hur kul som helst att så mycket ungdomar var med. Vi var runt 100 personer som gick alliansparaden(grymt mäktigt, tänk er 199 positiva och glada människor som ropar och sjunger "ALLIANSEN, ALLIANSEN woooooooooo")  och sen lyssnade vi på partiledarna som hade många vettiga saker att framföra.

Tyvärr är det ju människor som inte gillar oss också, Revolutionär kommunistisk ungdom kom och demostrerade emot oss och skrek släng alliansen i kanalen men det är ju sånt man får ta hehe. Under paraden kom en man och knuffade till min vän som gick brevid mig och skrek något i stil med "Är det detta ni kallar politik"?? Tråkigt att man hela tiden skall nedverdera och kasta skit på andra, att en man kommer och knuffar en tjej tycker jag är oförlåtligt när det är medvetet, kom igen nu för tusan vi lever i en demokrati, man får tycka och tänka som man vill, även vi i MUF=)

Efter alliansparaden och talen följde jag med till muf lokalen och satt o snacka och hade det trevligt med alla muffare där.

Grymt bra betyg på denna dagen!

Kram Lindis




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0