STOCKHOLM

19-23/5 STOCKHOLM!!!

Den planerade resan som skulle vara en sista minuten till något varmt ställe blev ju tyvärr inte av eftersom vi tyckte det var lite väl oroligt med det där nedrans askmolnet. Men tjejresa skulle vi ha och till Stockholm åkte vi istället.

Har ju liksom inte upptäckt våran vackra huvudstad, inte AnnaLisa heller så det var ett roligt iniativ. Resan har varit underbar och vi har haft det jätteroligt, såhär har resan sett ut:

Onsdag 19/5-10

Vi möttes klockan 09:00 på Kungsbacka station för att bege oss in till Göteborg central där tåget väntade som skulle ta oss vidare till Stockholm. Vi åkte inte med x2000 tåget så resan tog närmare 4.5 timma tror jag, men vi hade dte trevligt och satt o pratade en massa på tåget. Väl framme i Stockholm så hittade vi pendeltåget som skulle ta oss till Barkarby där vårat hotell låg och vilken överaskning vi fick där, hotellet var jättefint, rummet har jättefint och urmysigt, hotellet hade pool och ja vi kunde inte ha det bättre, kan verkligen rekomendera Welcome Hotel i Barkarby.

Efter lite vila och uppackning begav vi oss in till Sthlm för mat och shopping, vi hittade en mysig restaurang där vi började med en fördrink och sen beställde in en plankstek, urgott!

Fick shoppat ett par solglasögon, leggins, 2 linnen och en sex and the city film. Sen åkte vi till hotellet för lite film framför min data.

Torsdag 20/5-10

Började dagen med ett pass på hotelletsgym, simmade i poolen och sedan bar det av till Kungsträdgården där Svenska Diabetesförbundet stod och informerade om förbundet och några utav mina kollegor var där från UngDiabetes också, kul att förbundet syns på sådana ställen!

Sen begav vi oss vidare till Gröna lund, vilket var jättemysigt och roligt. Alla frågar om det var bättre än Liseberg men jag skulle faktiskt säga såhär, mysigthetsfaktorn var mycket högre på Gröna lund men aktratktionerna var helt klart bättre på Liseberg.

Mysigdag på gröna lund, vi hann med alla ”måsten” där såsom att gå upp i lustiga huset, åka berg och dalbanorna, kärlekstunneln och spöktunneln, mycket mycket roligt!

På kvällen blev det utgång på en kareoke bar i Stockholm.

Fredag 21/5-10

Här väntar en spännande dag, vi skulle nämligen besöka en attraktion som heter ”Sky wievs” som innebär att man åker i en gondol upp på globens topp och tittar på utsikten, helt otroligt spännande, lite läskigt och underbart roligt.

Sen bestod dagen att tömma plånboken haha, nej men shopping blev det allt och jag fick hem en klänning,skjorta och t-shirt.

Vi fikade på Ben and Jerrys cafét också det var hur gott som helst mohaha.

På kvällen blev det ännu en utgång på kareoke baren.

Lördag 22/5-10

Vädret var perfekt så vi la oss på solstolarna vid poolen och solade, läste en bok och drack coca cola zero :-) Sen var det dags för lunch då tog vi pendeltåget in till Sundbyberg och åt en supergod plankstek, sen blev det lite mer shopping mohaha och sen bar det åter iväg till hotellet för att förbereda oss för kvällen då vi skulle träffa Nora som också har diabetes och driver bloggen : http://noragyll.blogg.se/ . Det var jättetrevligt och roligt att umgås med henne och jag själv mår ju så OTROLIGT bra ava tt umgås med andra med diabetes så jag trivdes som fisken i vattnet!

Lite senare träffade vi hennes vän Anna så gick vi alla till en uteservering och tog ett glas vin, sen blev det ännu en utgång=)

Söndag, dagen vi åkte hem alltså idag. Bestått av fika på Café och shopping. Litet minus med denna dagen var att Ansa fick betala en väldigt dyr avgift för att lämna sitt bagage i förvaringsboxarna eftersom hon tappade bort kvittot där koden står när hon skall ta tillbaka sina väskor så vi fick ringa ett nummer så en personal fick öppna boxen och tråkigt nog kostade det där fem minuters jobbet 400 spänn, suck!

Resan har varit heeeelt perfekt!

Blodsockret då? Ja det har väll inte varit helt perfekt men tror jag har haft så mycket i mig så kroppen hade lite adrenalin påslag och därför högt värde, vaknade en dag med 2.3 i blodsocker.

KRAM PÅ ER ALLA

Ni skall få se mer bilder imorgon, nu måste jag sova!