Hektiskt men roligt :-)

Hej hej!

Denna dagen har verkligen varit händelserik, bestått utav Shiva träning+ promenad, hundsim och jobb 16-22. Ja så det har inte blivit mycket vila idag haha..

Hundsimmet gick superbra, idag simmade hon utan flytväst eftersom hon hade så bråttom i poolen att jag inte hann spänna åt den ordentligt så ansåg vi att vi tar av och provar utan. Det gick fin fint och hon simmade som en säl i vattnet.

Vi avslutar ju alltid med massage i 10 minuter, den tog hon verkligen till vara på idag och njöt varenda sekund av allt ompysslande av henne hihi.

Vägde henne idag också hon vägde 29.4 kg

Idag jobbade jag på en avdelning som jag inte brukar vara, är man timvikarie så är man hehe..Och det resulterar ju i "nya" kollegor. Dem var oerhört nyfikna på diabetes och hade många frågor, hur ofta tar du insulin???hur ofta kollar du värde? hur blir man ordförande i en diabetesförening? hihi jaa så man kan väll säga att jag var det stora samtalsämnet på rasten :-)

Men på något sätt det är så vanligtför mig med insulin,blodsocker, mat, inte mat, motion..ja så jag brukar jämföra det som att borsta tänderna, det är ju inte det roligaste man kan göra i livet men man måste ju göra det annars får man ju hål i tänderna, likaså med insulin för min del.

Vad tycker ni?

Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0