Diabetes

Hur en diabetiker lever undrar många, jag brukar nästan precis som alla andra. Vadå nästan undrar dem då?

Jo en diabetiker kan jag inte svara för generellt eftersom diabetes är en oerhört inviduell sjukdom och den går inte att jämföra, därav anser jag att det aldrig går att sätta en gräns för när tex föräldrar till barn med diabetes söker vårdbidrag för sitt barn, en diabetiker måste utvärderas inviduellt enligt mig. Rektorn i skolan anser jag aldrig skall kunna utvärdera diabetikerns behov efter en annan elev han/hon haft som också hade diabetes, för man har så olika behov.

Vi har ett bagage hela tiden med oss, vi funderar och planerar. Det gör ju jag också sa någon, jag behöver ju planera vad jag skall ta med mig, om jag behöver tjock eller tunn tröja, vilken buss jag skall ta hem sa någon. Det behöver jag också + hur mycket insulin jag behöver, vad jag skall göra, är det fysisk aktivitet så jag behöver ladda upp med mat innan och under tiden? Kommer jag hem innan lantus eller skall den sprutan också med? När behöver jag äta nästa gång?varför ligger jag högt? undrar om ögonbottenfotograferingen visar något denna gången? Kan jag träna när jag ligger på 17??Är värdet en rekyl ifrån imorse?

Många frågor och det är inte många som har svar.

Man skall alltid finna balansen och hur lätt är det i detta samhället?


                                  

Kommentarer
Postat av: Maria Lundberg

Hej Linda!

Skulle gärna vilja komma kontakt med dig, om din och Shivas utbildning. Ska göra ett specialarbete om Hundar och Diabetes, i min och Diezels utbildning till att bli Besök- och Terapihund. Hoppas vi kan höras vid via mail, om du vill. Goa hälsningar från Maria Lundberg & Diezel.

2010-03-08 @ 10:47:32
URL: http://diezelkillen.blogg.se/
Postat av: lenamaria lundberg

Hej vännen.

nu börjar jag bli redo för att gästblogga, säg till när du vill ha mig "på plats". Vi ses ju på årsmötet, så kul att du kan vara där och prata!

kram

lenamaria

2010-03-09 @ 13:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0