Diabetesmöten * 2

Hej!

Idag var det tidig uppstigning redan klockan sex var jag uppe för att cyckla till jobbet. Jobbdagen höll på till klockan 15:00. Sen blev det hem för att ta hand om Shiva, promenaden blev dock ganska misslyckad eftersom det var en riktig isbana i skogen och både jag och Shiva var som bambi på is, så vi tog oss bort ifrån skogen ganska snabbt och fick gå på den tråkiga asfalten, inte lika avslappnande och roligt :-P

Klockan 16:30 hade jag telefonmöte med min diabetessköterska angående hur det gå rmed blodsockervärderna, hade ju så högt hba1c sist, hela 8.0 uch. Med värderna går det ju absolut bättre, men mornarna är ju en katastrof, ligger runt 13-14. Inte ok. Vi bestämde att jag skulle ta tillbaka lantus 30 enheter istället för dem sänkta 26 och sedan höja novorapiden till 6 enheter på morgonen och fortsätta mellan 4-5 på dagen. Det bara lyser omtanke och omsorg om Maria, tycker om henne jättemycket ich har starkt förtroende för henne. Samtalet var bra och vi skulle höras av om en vecka igen.

På kvällen var det diabetesföreningens årsmöte, mötet gick bra utan en DUNDERMISS, det stod på kallelsen att årsmötet var Tisdagen den 24 Mars och det är ju den 23:e idag. Men men att fela är mänskligt även för oss som sitter med i styrelsen. Och det var ju ingen direkt som drabbats utav misstaget, det stod ju ändå tisdag på kallelsen. Det var bara att be om ursäkt och protokoll föra. Årsmötet gick annars superbra och jag blev omvald som ordförande. Träffade några nya medlemar och fick chansen att presentera mig, sånt känns viktigt när man är ordförande.

Vi fick tre nya medlemar i styrelsen, kul med lite nytänk och nytt folk!

Nu skall jag slappa framför tv:n, vi hörs :-)!

Kram Linda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0