Svenska service och signalförbundet

Hej!

Helgen har varit helt underbart rolig med en massa skojigheter, i fredags åkte jag, min syster och Shiva till svenska service och signalförbundets årsmöte.Tanken var att syrran bara skulle köra mig och Shiva men jag var otroligt nervös = fick väldigt högt blodsocker och behövde tryggheten i min syster, så min underbara syster stannade nästan halva dagen. Så funkar jag och min diabetes, blir otroligt otrygg vid högt/lågt/ostabilt blodsocker. Behöver ha någon med mig som jag känner väldigt väl. Vill helst utav allt vara hemma där jag känner mig 110 % trygg.

I början av mötet pratade Filip sällskapet, dem har hjälpt ett antal människor att få utbilda diabeteshundar, det var ett riktigt starkt ögonblick när dem pratade, du kan läsa mer om Filip sällskapet på : http://www.filipsallskapet.se/filip.html

Fredagen var en diabetesdag, där det var en diabetesläkare och en diabetessjuksköterska som föreläste om typ 1 diabetes. Det var riktigt intressant att lyssna på, han hade en grymt bra power point som var väldigt pedagogisk.

Sen så var det ju min tur att föreläsa om mig och Shiva, det gick jättebra och jag fick bara positiva reaktioner efteråt. Det som jag tog upp gång efter gång var att jag har blivit mer trygg och självsäker sen jag fick Shiva, jag är ju liksom ALDRIG ensam. Jag tog också upp den där "konstiga" nättliga händelsen då mina föräldrar var i thailand och Shiva skällde som en tok mitt i natten, blodsockret låg på 1 eller 2 tror jag. Det är fantastiskt med hundar!

Under helgen har man sett människor med olika funktionshinder där hundarna har haft en fruktansvärt viktig position, hundar som hjälper matte/husse med jackan, vidarebefodrar papper som skickats runt i salen, tatt upp saker från golvet som tappats och alarmerat på högt/lågt blodsocker. 

Jag själv fick ju en mega känning mitt i årsmötet på lördagen, som tur var hade jag min instruktör där som kunde ta Shiva för hon hoppade upp i knät på mig men jag fick god hjälp och tillslut kvicknade jag till. Lika otäckt varje gång. Men som dem andra sa du är i rätt sällskap för att få lågt socker, här är inget konstigt!

Och så var det verkligen, inget var konstigt, jag älskar att umgås med "ofriska" människor då sticker man inte ut så mycket hihi..

Shiva har skött sig jättebra också, så det var ännu ett plus i kanten!!

Ååå va kul jag har haft det :-D

Kram Linda 




Shiva och jag ute på kvällspromenad i Skövde.

Kommentarer
Postat av: Louise Johansson

Haha de är kanon och va i ofriskt sällskap man blir en i mängden ;) Jag svimmar och du sjunker :p

Kanon blogg =)

Ses snart igen du är ju underbar!! Kram

2010-05-13 @ 21:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0